sobota, stycznia 13, 2007

Oddział Zamknięty


Jest to pierwsza płyta OZ nagrana w 1982 i 1983 roku. W jej nagraniu brali udział m.in. Jarosław Szlagowski i Paweł Mścisławski, którzy przed jej ukończeniem zostali czlonkami grupy Lady Pank. Na tej płycie są niewątpiwie największe przeboje Oddziału.
Któż nie zna Andzi, czy Party.
To wspaniała płyta z okresu boomu polskiego rocka początku lat osiemdziesiątych.
Jest na niej trochę The Police, trochę amerykańskiego rocka i oczywiście świetne teksty
Krzysztofa Jaryczewskiego. Trzeba posłuchać.

1. Odmienić los
2. Party
3. Zabijać siebie
4. Obudź się
5. Jestem zły
6. Andzia i ja
7. Twój każdy krok
8. Ich marzenia
9. Na to nie ma ceny
10. Ten wasz świat

OZ

5 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Klasyka.
Pamiętam też logo OZ na murach - latwo to bylo ,,maznąć" kredą :)

ROb

Anonimowy pisze...

Trudno tu faworyzować którykolwiek z utworów lecz mnie od zawsze najbardziej kręcił numer "TEN WASZ śWIAT" (!)
Dzieki Atmosphere za przypomnienie tej kapeli.

Pozdrawiam serdecznie
Komakino-Kate

Anonimowy pisze...

Zgadzam się z przedmówcą. Ja zaczynam słuchać płyty OZ często od numeru "Ten wasz świat" - ma niezwykły power w sobie. Utwory znam na pamięć, płyta nie ma słabych stron, tzw. wypełniaczy aby tylko było te 40-parę minut. Słucha się świetnie już od pierwszego załączenia krążka ( dla tych co będą poznawać ten album ).
Atmosphere przypomniałeś mi pewną sytuację z liceum którą pamiętam do dziś i właśnie związaną z Oddziałem. Gdy ja zaczynałem naukę po podstawówce dwie dziewczyny ze starszych klas wymieniały się pierwszym i drugim albumem - oczywiście na analogu. Ja miałem tylko kasetę z materiałem z pierwszej płyty natomiast "Redę by night" zdecydowanie później udało mi się zdobyć. Ale do dziś pamiętam okładki tych płyt ( zwłaszcza tej drugiej )...i do teraz pozostał sentyment do okładek a znak OZ, jak słusznie przypomniał Robert, malowało się tu i ówdzie, również na ławkach szkolnych.
PS
SUper że przypominasz niezapomniane polskie albumy. Szkoda na przykład, że do dziś nie ma wznowień na kompaktach pierwszych albumów Urszuli czy takiej kapeli jak Jan Kowalski.
Pozdrowienia. Tomasz

Anonimowy pisze...

Tancz i wino pij.....

Oddzial Zamkniety - Graetest Hits

1.Party
2.Zabijac Siebie
3.Obudz sie
4.Andzia I Ja
5.Twój Kazdy Krok
6.Ich Marzenia
7.Na To Nie Ma Ceny
8.Ten Wasz Swiat
9.Swiat Rad
10.Pokusy
11.Bobby X
12.Debiut
13.Horror
14.To Tylko Pech
15.Oddzial

http://www.filesend.net/download.php?f=54a580ed595eff09614569b3b5f4feae

pass: dw

Anonimowy pisze...

Ludzie tego słuchała moja Mama.
A ja mimo iż w moim domu nie słucha się muzyki, poznałem ten zespół. Jest super, najlepsze są kawałki z pierwszym wokalistą. Chciał bym aby w moim technikum ktoś oprócz mnie słuchał takiej muzyki, a nie tylko hip hop i techno.
Szacunek dla was za wasze czasy za waszą kulturę. Nie obraźcie sie, ale NIECH ŻYJE OLDSCHOOL!!!
ps. Niech żyją wszystkie mamy;]
Ziółek 1990