środa, listopada 01, 2006

Dalis Car - The Waking Hour







Po zawieszeniu działalności grupy Bauhaus, Peter Murphy rozpoczął wspołpracę z muzykiem Japan, Mickiem Karnem. Owocem tej współpracy był wydany 1984 roku album duetu pod nazwą Dalis Car. Nosił on tytuł "The Waking Hour". Album okazał się komercyjnym fiaskiem, ale muzyka na niej zawarta, wręcz przeciwnie. Jest u mnie w pierwszej dziesiątce płyt wszechczasów. Nie była jakimś dziełem inspirującym tysiące i miliony muzyków i słuchaczy (jak to miało miejsce w przypadku Pink Floyd, The Doors, czy chociażby Joy Division), ale ma w sobie coś co każe mi do niej wracać i wracać. Jest to bodaj jedyna płyta, która mimo, że słuchałem jej setki razy, nic mi się nie znudziła, nawet na chwilę. Muzyka zawarta na niej jest inna niż wszystko, co do tej pory słyszałem. Hipnotyzująca linia basu Karna, metaliczny głos Murphy`ego i automat perkusyjny zaprogramowany przez Paula Vincenta. Wśród tych dźwięków poprzeplatane są różne smaczki (np.klarnet). Jest taka jak okładka płyty. Tajemnicza, poetycka, z wieloma niedomówieniami. Można ją pokochać od pierwszego wejrzenia albo znienawidzić. Oceńcie sami.


DALIS CAR

9 komentarzy:

Anonimowy pisze...

jakby co, to okładka wygląda tak:

http://digilander.libero.it/tstrepp/img/X9936a.jpg

pozdro!

ROb.

Anonimowy pisze...

Hi, just found your blog, many thanks for this Dali's Car upload ( I had it as gatefold vinyl years ago !). All the best, from Gareth in the UK.

Anonimowy pisze...

też mam często problem z wrzucaniem fotek na swojego bloga.
Strasznie muli i ,,zrywa", gdy wrzucam duże obrazy, lub z długą nazwą. wtedy skracam nazwę fotki :)

ROb.

Anonimowy pisze...

would you like to have a single that goes with this?

Anonimowy pisze...

Link już nie działa. A szkoda.

Anonimowy pisze...

a właśnie:-) czy ktoś wie może, kto jest autorem zamieszczonego na okładce obrazu? Nie mam książeczki do płyty, być może ktoś posiada i jest tam gdzieś to napisane. A muzyka - hmm, szczególnie przypadł mi do gustu utwór His Box, można słuchać wieczność, pozdrawiam

Anonimowy pisze...

link not working can anyone please re-upload it. thanks

Unknown pisze...

Odpowiadając userowi pio - Cover Design - Mick Karn, painted by Maxfield Parrish.

Do autora bloga - płyta nazywa się "The Waking Hour", a nie ...WaLking... :)

pio pisze...

dziękuję:-)