wtorek, października 10, 2006

Peter Gabriel IV




Arcydzieło Gabriela z 1982 roku.
Od pierwszych taktów The Rhythm Of The Heat, przytłacza afrykańskimi rytmami.

THE RHYTHM OF THE HEAT ***RYTM GORĄCZKI (przekł. Rafał Zimny)

Looking out the window ***** Wyglądam przez okno
I see the red dust clear ***** Widzę wyraźnie czerwony pył
High up on the red rock ***** Wysoko na czerwonej skale
Stands the shadow with the spear***** Stoi cień z włócznią w ręku
The land here is strong ***** Ten kraj pode mną jest silny
Strong beneath my feet ***** Żywi się krwią
it feeds on the heat ***** Żywi się gorączką

The rhythm is below me ***** Ten rytm jest pode mną
The rhythm of the heat ***** To jest rytm gorączki
The rhythm is around me ***** Ten rytm otacza mnie
The rhythm has control ***** Ten rytm nad wszystkim panuje
The rhythm is inside me ***** Ten rytm jest we mnie
The rhythm has my soul ***** Ten rytm posiadł moją duszę

The rhythm of the heat ***** To jest rytm gorączki
The rhythm of the heat ***** To jest rytm gorączki
The rhythm of the heat ***** To jest rytm gorączki
The rhythm of the heat ***** To jest rytm gorączki

Drawn across the plainland ***** Wlokłem się przez równiny
To the place that is higher ***** By dotrzeć na wyżynę
Drawn into the circle ***** Zostałem wciągnięty do kręgu
That dances round the fire ***** Tańczącego wokół ognia
We spit into out hands ***** Plujemy w dłonie
And breathe across the palms ***** I wciągamy powietrze przez palce
Raising them up high ***** Wznosimy ręce wysoko w górę
Help open to the sun ***** I otwieramy je ku słońcu

Self-conscious, uncertain ***** Nieśmiały i niepewny
I'm showered with the dust ***** Cały pokryty jestem pyłem
The spirit enter into me ***** Ten duch wstępuje we mnie
And I submit to trust ***** Ufnie ulegam mu

Smash the radio ***** Zniszczyć radio
No outside voices here ***** Żadnych głosów z zewnątrz
Smash the watch ***** Zniszczyć zegarek!
Cannot tear the day to shreds ***** Nie rozrywać dnia na strzępy
Smash the camera ***** Zniszczyć aparat fotograficzny
Cannot steal away the spirits **** Nie kraść naszych dusz
The rhythm is around me **** Ten rytm otacza mnie
The rhythm has control **** Ten rytm nad wszystkim panuje
The rhythm is inside me **** Ten rytm jest we mnie
The rhythm has my soul **** Ten rytm posiadł moją duszę

Jest w tej płycie jakaś magia. Ma się wrażenie uczestniczenia w jakimś szamańskim rytuale.
Muzyka zapada na długo w pamięć i chce się słuchac jeszcze i jeszcze. Za każdym razem inaczej się ją odbiera. Niewiele jest w muzycznym świecie tak doskonałych dzieł.

Peter Gabriel

1 komentarz:

AtmoSphEre pisze...

I have the Gabriel Single on DVD. Peter makes the best videoclips.
I visit your blog for some time and found on her many interesting albums.
I apologize but mine English is very weak.
I greet.